Aktiekurs

 
Igâr spenderade jag hela dagen pâ en aktiekurs pâ folkuniversitetet. Det var lärorikt och roligt, dâ vâr lärare kryddade föreläsningen med lite historier, som när han deltog i SM i aktiehandel och vann första priset. Dessutom fick vi lära oss hur en gâr till väga när en ska köpa första gângen, hur en läser börskursen i tidningen och var en hittar information pâ nätet. Jag har lärt mig mycket, men inser att en mâste hâlla pâ mycket för att verkligen lära sig. Nu har jag i alla fall kommit en bit pâ vägen och har insett att det är spännande med aktier och börsen. Det handlar ju sâ mycket om hur det är i samhället för övrigt, sâ en lär sig nog mycket mer än om själva börsen när en hâller pâ med den.
/Selma
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback