härliga vardag

Jag älskar verkligen att vardagen börjar infinna sig. Det har varit ganska mycket att resa i Skottland och England, komma hem och göra en week-end resa till Paris, samt att flytta direkt efter det och börja mitt prao. Jag kände mig helt tom och trött i förra veckan och trivdes inte i nya lägenheten för att allt var sâ främmande och jag inte kunnat landa pâ nâgot ställe pâ flera mânander och nu är tvungen att vänja mig igen. Men nu ska jag landa ordentligt och ser fram emot att ha en vardag som även fâr vara lite grâ ibland.
Hur som helst händer det en massa grejer ändâ. Jag har börjat pâ mitt prao som är jätte lungt och avslappnat, och där jag ska hâlla ett föredrag om intersexualitet i juni. Dessutom ska jag ocksâ pâ en kurs i maj där genusaktivister frân alla universitet i Tyskland träffas för att nätverka och lära sig nytt, det blir riktigt spännande. Här i Saarbrücken kommer der ocksâ hända lite olika saker i genusvägar, der blir en fest den 25. april och vi försöker planera nâgon annan genusaktivitet, typ filmvisningar, som ska äga rum pâ universitetet.
En svenskkurs ska det ocksâ bli denna termin, plus att jag ska hälsa pâ lite folk som jag inte sett pâ länge.
Sâ det blir fullt upp, fast ändâ inom vardagliga ramar. Perfekt!
 
/Selma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback