fint besök och min nya cykel

Nu hat det gâtt en vecka och jag är fortfarande sjuk. Jag som inte är van vid att vara sjuk har jättesvârt att ta det lungt och allt som man ska göra när man är sjuk.
En anledning till att jag hâllit igâng är att jag har haft mitt första besök frân Tyskland. Dessa fina människor har varit här frân lördag fram till idag för at stâ ut med mig som knappt orkade göra nâgonting. Sâ det blev mest att vi satt pâ café, pub, restaurang eller i en park och bara pratade och diskuterade om det mesta. Härligt att bara vara och prata, vi som inte träffas sâ mycket nu för tiden.
Timm och
Alexandra, gamla kompisar frân lekis och skolan faktiskt.
Nu har det âkt iväg till Edinburgh för att upptäcka denna idylliska stad. Jag har fâtt strikta order att ta igen mig och dricka mycket ingefära-citron-te. Till skolan mâste jag i alla fall och pâ torsdag är jag bjuden till en fest, sâ vi fâr se hur det gâr.
 
En positiv sak är att jag nu ÄNTLIGEN har en cykel, som tar mig till universitetet pâ 10 minuter och ger mig mycket mer frihet att röra mig.
Min nya baby, är hon inte vacker. Samma färg som min cykel som blev stulen i Saarbrücken. Och hjälmen sen, är den inte snygg?! Hörde mammas och mostrarnas röster i bakhuvudet (och faktiskt även min egen) att hjälm är ett mâste i denna traffik (de âker pâ fel sida, för fort, och det finns sällan cykelväg).
 
Nu mâste jag ta det lungt.
/Selma
 
 
 
 
 

Kommentarer
Gås säger:

Cyklisterna här är crazy bananas... Mitt officiella skäl till att jag inte har cykel (ALLA ska minsann fråga, det verkar vara såååå viktigt) att jag bara ska stanna här i sex månader, men mitt egentliga skäl är att jag är livrädd för att ge mig ut i trafiken här :S

Puss pårej Selmi och krya pårej!

2013-10-02 | 09:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback