Vin i mängder

På vingården Braunewell
Spundekäs med Brezel - en regional specalitet
 

Det verkar som om jag jag bara har att göra med vin under min fritid den sista tiden. Först vinresan, sen en eftermiddag förra veckan på vingården här ovan. De hade öppet hus och man fick testa så mycket vin man ville helt gratis! Ja, och denna helg är det vinfest i Mainz där jag var de två senaste dagarna. 
 
Jag har märkt hur mycket jag har lärt mig om vin också under 3-dagars-resan. När jag stod vid ett vinstånd i förrgår och sa att jag hade druckit samma druvsort som var sötare belv jag genast tillfrågad av en herre som stod bredvid om jag var en vinkännare, haha.
 
 
 
Vera
 
 
 

Kommentarer
Marie säger:

Hej tjejer,
det är jättekul att läsa om vad ni gör!
Kram Marie

2013-05-05 | 22:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback