Hamburg

Hade ett par väldigt roliga dagar i Hamburg! Det är en så fin stadt, ska i alla fall återvända dit nån gång. Vi hade desutom tur med vädret. Det regnade inte alls och vi hade sol, det blev bara lite kyligt på kvällarna. Det va så mycket program på kyrkodagen (eller kyrkodagarna, det va ju 5 dagar). Vi satt och lyssnade på en talk runda, där vår Bundespräsident Joachim Gauk va med.
Dessutom såg jag Angela Merkel, men såg bara håret för att det va tusen reporter och kamerormänniskor runt henne. Men det va kul, för att vi satt bara där och anade inget och helt plötsligt kom det en stor boll av människor och alla: Där kommer Angela Merkel!! :D

Jag va på tre konserter, men bara ett band va bra. Det va förbandet av nån som nån gång va med i Eurovison, men jag har aldrig förut hört namnet Max Mutzke. Han va iaf sjukt dåligt, men eftersom förbandet Mateo (förr hette dom Café Jazz) va så bra gick vi på deras konsert i lördags. Köpte deras skiva, fick autograph och tog bild ihop med sångaren. Groupiiies :D
Vi såg Stefanie Heinzmann också men hon va inte toppen heller...

Vi bodde i en skola medans vi va i Hamburg. Det är vanligt på kyrkodagen för att det är så många människor som kommer. Hela stan va fullt av konserter, stånd och människor.

Kanske ska gå på nästa kyrkodag om 2 år igen, bara i en annan stad!





 



mysigt bar untomhus vid vattnet- StrandPauli













Svenska kyrkan

Elbphilharmonie







Villa området



Mateo!






Bästa bilden haha ;)



Esther

Kommentarer
Gås säger:

Du den där Max kommer jag minsann ihåg! Hans låt var helt okej till och med ;)

Fina villor, helt i min stil!

2013-05-07 | 18:49:07
Vera säger:

Ich fahre morgen auch nach Hamburg ;)
Schön, dass es dir gefallen hat!

2013-05-07 | 20:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback