H&M conscious

 
När jag var pâ H&M för en vecka sedan, sâg jag att de har startat en kampange där man kan lämna in sina gamla kläder. De âteranvänds antingen till nya kläder eller trasor i värsta fall. Jag tycker det är en jättebra grej. Själv brukar jag aldrig slänga plagg utan ge till röda korset. I Sverige kan man alltid ge till Myrorna, men det finns inte i Tyskland.
Sâ idag gick jag dit med en kasse och fick ett rabattkort pâ 15% pâ valfritt klädesplagg. Känns som att alla vinner pâ det, förhoppningsvis...I alla fall kanske folk som brukar slänga, ger till H&M i stället för att fâ rabatt till framtida inköp.
 
/Selma

Kommentarer
Vera säger:

Hoppas att de verkligen återanvänds och det inte bara är en imagekampanj.

Selma, habt ihr kein Oxfam in Saarbrücken?

2013-03-26 | 15:01:52
Selma säger:

leider nicht. Aber ich hab einfach mal ein bisschen Vertrauen in H&M. Was sollten sie sonst mit den Klamotten machen?!

2013-03-26 | 15:33:16
Karin säger:

JAHA är det DET det handlar om?! Jag trodde det var typ ekologiska kläder eller nåt... Och så gick jag senast IDAG och lämnade in mina trasor till Weekday som har liknande grej, men fick ynka 10 spänn "att använda vid nästa köp" (...). Går lätt till H&M nästa gång!

2013-03-26 | 18:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback