svenskar i Zweibrücken

 

Rosengarten Zweibrücken
 
Egentligen borde jag sitta och plugga. Men jag har fâtt i uppdrag att skriva en artikel om Svenska Kyrkans besök i Zweibrücken, som ska publiceras i Utposten (Svenska Kyrkans tidning för svenskar i utlandet), och det är sâ klart mycket roligare.
Kyrkan i Frankfurt har en ny präst och hon âkte till Zweibrücken ihop med sin kantor för att hâlla gudtjänst inför nâgra svenskar och även interesserade tyskar.
Efter gudtjänsten ât vi en bra lunch och tittade pâ stadens rosenträdgârd, som är en av Europas största.
Ni märker, jag har läst pâ.
 
Kul att skriva igen, pâminner mig om gamla tider pâ UNT.
 
/Selma
 

Kommentarer
Vera säger:

Nice :)

2012-09-05 | 19:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback