Montpellier

Kom fram vid stationen i morse klockan halv 7 efter en obekväm natt i en pytteliten sovvagn. Det första jag gjorde var att ta en "petit déjeuner" i ett brasserie för att det inte fanns någon mat på tåget som jag ju var helt säker på!
Sen tog jag Taxi till mitt nya hem och blev välkommnad av min madame som jag hyr av. Hon är väldigt trevlig men jag sitter fortfarande här och väntar på att lägenheten ska bli ledig, det är två tjejer där som flyttar ut idag.
Bara för det missar jag en utflykt till stranden nu också, hm... Hoppas det händer något ikväll i alla fall.
Då kommer det också en tjej till som ska bo här från Berlin. Håll tummarna för att vi kommer bra överens!!!
Den andra tjejen som redan bor här och ska stanna tills september har jag redan träffat som hastigast. Hon är fransyska och har en praktikplats i Montpellier.
 
Dumt nog så frågade först nu om hur det var med boendebidraget som jag var så säker på att jag skulle få. Det funkar inte hos henne för att hon i så fall skulle få mindre pengar av socialstyrelsen eller något sådant.
Om det var för dyrt för mig får jag gärna leta något annat. Men om jag trivs här stannar jag. Det är ju bara fyra månader.
 
Det känns så jobbigt med allt jag måste organisera nu i början och så har inte heller fått någon "buddy" som jag anmält mig till. 
Fast det ger väl inget att bara se alla negativa saker. Jag är ju redan bjuden till två fester den här veckan och nästa helg är "Welcome-Weekend" då vi tältar nånstans utanför Montpellier och åker kanot!
 
 
Vera
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback