Perpignan et Collioure

Stationen  i Perpignan
Detta ska föreställa en cappucino...för mycket grädde för min smak
Älskar den här
Tapas, mums!
I Collioure
Och till slut mina fina medresenärer Lisa och Darja
 
 
 Hade en härlig dag i Perpignan och Collioure igår. De ligger båda rätt nära spanska gränsen och det märks också. Man hör mera spanska/katalanska och man kan äta Tapas överallt.
 Det är så fint i södra Frankrike! Själva tågresan var en upplevelse i sig för man hade en underbar utsikt över landskapet.
Och så är det inte lika varmt längre som för några veckor sen, ganska skönt om man vandrar runt en  hel dag.
 
Íkväll blir det fransk bio igen, ska se på "Dans la maison". Men först har jag läxor att göra för min språkkurs i morgon...
 
Vera

Kommentarer
Esthi säger:

Oooh wie schön :) wünschte ich könnte dich auch besuchen kommen!

2012-10-14 | 11:38:48
Gås säger:

Älskade de turkosa fönsterdörrarna!

2012-10-14 | 12:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback