filmtips

Vi fick en present till hela familjen av mamma. En film som heter Simon och Ekarna. Jag och Selma måste tipsa den, vi tyckte den va jätte bra! De handlar om en pojke som växer up i en arbetarfamilj under andra värkdskriget i Sverige. Han lär känna en judiskt pojke som flydde med hans föreldrar från Tsykland till Sverige. Dom växer typ upp tillsammans och till slut får Simon reda på att han själv är jude och att han föräldrar inte är hans riktiga föräldrar. Och det roliga är att en tysk skådespelare pratar svenska i filmen. Vad han måste ha övat på den rollen. Selma och jag sa samtidigt : "Han låter som Michael Salzmann!!!" :D


Kommentarer
Karin säger:

Jag har velat se den där jättelänge! Nästa gång jag kommer över, pax!

2012-12-27 | 04:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback