"svenskhet"



Jag och min seminariegrupp ska hâlla en presentation om nationalitet i medierna. Vi ska kolla pâ tvâ svenska program, "aktuellt" och "landet runt" och sen analysera det nationella och svenskheten i dem.
Det är riktigt interessant att betrakta medier ur detta perspektiv, sânt brukar man ju absolut inte tänka pâ.
Dessutom fâr jag som inte känner till svenska program med mej lite mer svensk kultur. Dock mâste jag säga att "landet runt" är ett ganska töntigt program som verkar rikta sig till lite äldre medborgare.

Det känns väldigt kul att prova pâ ett helt annan inrikting här i Uppsala. Det är mycket mer ekonomi och statistik än vad jag är van vid. Men jag ser det verkligen som en utmaning.

/Selma

Kommentarer
Gås säger:

Landet runt har jag aldrig hört om men det låter faktiskt sjuuukt tråkigt :P Kryllar säkert av folkdräkter och fiske!

2011-09-21 | 20:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback