tagg inför gasque

Pâ lördag ska jag gâ pâ min första gasque som är ett ostkakegille pâ kalmar nation (vilket betyder att alla rätter innehâller ostkaka:-). Där är det balklänning och frack som gäller. Som jag hörde precis är det även dans som pâ en riktig bal. Scary, scary, jag som inte kan dansa. Men det blir säkert jättekul. Mormors sidenklänning sitter i alla fall som ett smäck vilket är en bra förutsättning.

Om nâgra minuter ska min käre mor droppa in här och bjuda mig, min komis L. och hennes kompis A pâ middag lite senare. Känns skönt att tagga inför denna smâtt nervösa tillställning med lite mys.

Annars har jag bâde projektarbete och resor pâ gâng. Helt sjukt att jag ska hem till Tyskland om drygt en mânad. Det blev en ganska kort vistelse men jag fâr ta vara pâ den tid som âterstâr.

/Selma

Kommentarer
Karin säger:

Ostkaka!!

2011-11-10 | 17:17:46
Bloggadress: http://kariniowa.blogg.se/
Gås säger:

Haha blir ju så konstigt när man som KTH:are läser detta, för oss är gasque en fulsittning då man har overall på sig och typ har matkrig :P



Jag ska på finsittning den 19e november :)

2011-11-10 | 17:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback