Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit

Jag besökte ett föredrag idag som arrangerades av universitetets Career Service. De erbjuder föredrag om olika arbetsinriktningar och bjuder även in folk från företag så att man kan informera sig om just detta jobb, vad det inehåller och vilka qualifikationer man behöver.
Där jag var handlade det om GIZ-Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit, en organisation för utvecklingsbistånd och internationellt samarbete. Jag är verkligen glad att jag gick dit fastän jag var rätt trött efter dagen, det var riktigt interessant och jag kan absolut tänka mig att jobba där! Första steget är såklart en praktikplats antingen i Tyskland eller i ett av länderna där de jobbar med bistånd.
Det är ett allt mer viktigare tema även för politiker och därför har man goda chanser på att starta sin karriär där. Det verkade även som om man får rätt bra betald, inte dåligt det heller.
Men vi får se vilka ideer jag får härnäst, det är i alla fall bra att informera sig tidigt och tänka på hur livet kunde se ut i framtiden.


Vera

Kommentarer
Esther säger:

über die GIZ musste ich letztens einen vortrag in erdkunde halten :D

2011-05-25 | 20:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback