UNT

Idag var min första dag som prao på Uppsala Nya Tidning. Det var väldigt jobbigt med alla nya intryck men samtidigt spännande och roligt.
Jag har fått korrekturläsa texter och ställ ihop ett kalendarium med alla viktiga politiska händelser den kommande veckan.
Sen föreslåg jag själv att skriva en artikel om tysk politik, där det finns mycket aktuellt som händer just nu. Och Håkan, min handledare tyckte att det var en bra idee:-) Det kanske t.o.m. blir en ledare...

Och jag har fått uppleva lite sann svensk kultur: fika!!! dem fikar så mycket i det här landet. Håkan bjöd ledarredaktionen på chokladkaka, mums!

//Selma

Kommentarer
Gås säger:

Fett kul att det gick så bra:D



Åh jag önskar att vi fikade mer i skolan :/

2011-02-28 | 19:08:35
Vera säger:

Yeah, super Selmi :)

Ich geh jetzt feiern, dass alle Klausuren rum sind!!!

2011-02-28 | 19:40:11
Karin säger:

hahaha! Jag saknar fika :( Lycka till på jobbet redaktörn!

2011-03-02 | 02:09:04
Bloggadress: http://kariniowa.blogg.se/
Marie säger:

Spännande att läsa dina artiklar!!

2011-03-05 | 14:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback