Att kunna slappna av...

..är inte det lättaste. Speciellt för mig. Jag är en väldigt nervös person! Alltid när det kommer något nytt jag inte känner eller jag inte vet vad som kommer att hända, blir jag helspänd och kan inte tänka på annat.
Just nu känns det så. I morgon skriver jag mitt första prov och jag har gått runt hela dagen utan att göra något vettigt. Och att plugga gick absolut inte, jag vill helt enkelt inte se allt det där längre.
Men just nu känner jag mig mycket lugn och det är nog tack vare Selma som jag pratade med just. Det var verkligen vad jag behövde. Någon som säger att jag inte behöver ora mig och att det kommer att gå bra. Och det viktigaste av allt: Att jag inte behöver känna mig tvungen plugga mer nu!
Jag tror också att det hjälper en hel del om man går dit men en positiv inställning. Om man tänker "jag kan ingenting!", då är man ju så rädd att man verkligen inte kommer ihåg något.
Nä, den här kvällen blir det avslappning för min del.
Vera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback