Selma goes journalist!




Igâr gick jag till min journalistkurs för första gângen. Gud vad det kändes bra, jag blev helt övertygad direkt. Hon som hâller i kursen är själv journalist och chef för en avdelning pâ "Saarbrücker Zeitung". Hon berättade lite om vad som gäller inom journalism och vi fick höra att det ingâr en hel del juridik och moraliska frâgor. Sen ska alla skriva en artikel som kann bli publicerad om man har tur (kom gärna med förslag pâ vad jag ska skriva om).

Idag har det varit mycket igen. Jag för sent till min första föreläsning för att dom hâller pâ att bygga pâ vägen upp till universitetet. Sâ fast jag bor i stan nu, tar det typ en timme för mej att ta mej upp.

Imorgon har jag bara en franskkurs, sâ dâ ska jag minsann testa att ta cykeln.
Och sen sâ kommer min kära vän anne och sover över hos mej:-)

//Selma

Kommentarer
Gås säger:

Åh va skönt att du gillar det! Oroliga jag tar en suck av lättnad :)



Har ni slutat skriva på tyska?

2010-10-26 | 20:56:00
Bloggadress: http://edsvikenf.blogg.se/
Vera säger:

schreib nen artikel über linkshänder ;)

oder über die probleme von studenten ne wohnung zu finden, is zumindestmal hier ganz großes thema.In SB auch?

2010-10-27 | 12:06:37
Bloggadress: http://jacobsisters.blogg.se/
elsa säger:

Vad roligt att det känns rätt för dig! "Det är ett tecken"

2010-10-27 | 20:29:10
elsa säger:

Kul att det känns rätt! "Det är ett tecken"

2010-10-27 | 20:33:48
elsa säger:

Kul att det känns rätt! "Det är ett tecken"

2010-10-27 | 20:33:58
Anonym säger:

Kul att det känns rätt! "Det är ett tecken"

2010-10-27 | 20:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback