Jag är en sköldpadda



Sådär ja, nu har man bott i Mainz i 5 dagar och det kändes väldigt bra.
Jag var på universitetet varje dag för att lyssna till mer eller mindre interessanta informationer om allt som rör studierna. Riktigt roligt blev det först i torsdags då alla ekonomer samlades och man äntligen fick reda på vem som egentligen kommer att sitta i samma föreläsningar!
Eftersom vi är sammanlagt ungefär 500 personer så delades vi upp i grupper. Jag kom in i sköldpaddsgruppen, helt klart bäst!
Sedan fick alla grupper tävla mot varann i olika lekar, hur kul som helst.
På kvällen träffades vi igen för att göra en Kneipenrunde" (puprunda) då vi också skulle dikta en låt som vi sjöng inför en jury nästa morgon. De bestämde vilken låt som var bäst och efter det korades vinnargruppen ut och det vi!

Nu är jag hemma över helgen för att vi ska fyra Omis födelsedag i morgon och jag har en massa grejer som jag måste ta med mig hemifrån.

Vera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback