Bara en kaffe...

Och så var man i Mainz igen. Jag fick gå upp tidigt för att vi hade två införingstillställningar från kl. 9.15. Om det inte hade varit för att vi även skulle anmäla oss till "Ersti-Wochenende" ( en helg då en grupp av oss nya åker till ett avlägset hus och festar) så skulle det ha varit helt onödigt att gå dit.
Efter detta gick några av oss till ett café där vi hade en andra frukost, sedan blev det kebab. Det var ju faktist lunchtid redan!
Sen tänkte vi dra hemåt fast det blev inte riktigt som vi hade tänkt. Fyra av oss klev in på fel buss därför att en viss person var helt säker på att den skulle ta oss till stationen. Det visade sig att den gick åt helt fel håll men hem till denna person. För att han ledde oss fel fick han då bjuda på kaffe och kaka som hans mamma turligtvis hade tagit med sig dagen innan.
Till slut kom vi i alla fall till stationen och sen hem åt varsitt håll.

I morgon kommer pappa till Mainz (möte med politiker) och tar med sig bord, stolar, ugn och en massa andra grejer som jag samlade ihop hemma. På onsdag kommer han igen. Tur för mig för då kan han ta med sig min cykel också och bjuda mig på lunch :)

Vera

Kommentarer
elsa säger:

Låter som du har funnit dig till rätta. De där "missödena" kan vara roliga - både kaffe och kaka!

2010-10-27 | 20:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback