books, books and... books

Det känns som om det var länge sen jag skrev nâgonting om böcker här, fast jag sitter med näsan i en bok typ halva dagen.
Just nu läser jag "die Bücherdiebin" av Markus Zusak som känns väldigt spännande. Den handlar om en liten flicka som bor hos fosterföräldrar för att hennes mamma har blivit ifângatagen av Nazisterna. Och hon har en stor passion, hon stjäl böcker... Allting är berättad ur "dödens" perspektiv, lite annorlunda, men det funkar.

Den andra boken är "The Awakening" av Kate Chopin som jag läser för att jag "mâste" göra det.
En gift kvinna blir förälskad i sin beundrare under sommaren, fast killen drar till Mexiko och hör inte av sej. Hon âker hem till stan med sin familj, men hon märker att nâgonting har förändrats. Hon är trött pâ att ställa upp för alla, även för sin man och sina barn. Och en annan man visar henne vad âtrâ betyder... Mycket läsvärd.

Jag ser fram emot att läsa Charlotte Bronte. Har pratat med en tjej som sa att jag kommer att gilla henne om jag älskar Jane Austen.^^

//Selma

Kommentarer
Gås säger:

Charlotte Bronte är ASBRA! Hennes systers bok Wuthering Heights är också asbra!

2010-11-11 | 19:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback