my weekend

ååJaha,det blev inte så mycket bloggandet den här helgen,okej ingenting men därför ska jag berätta vad jag gjorde på fredag,lördag och idag:

Fredag
Efter skolan gick jag med en sväng in till stan och tog bussen en timme senare och träffade Max i bussen.Det va jätte länge vi sågs.Så det va ganska kul.När jag va hemma fick jag mat hoss Omi,alltid trevligt att äta där ;)
Sen fick jag skynda mig fratt jag skulle till ridningen.Komm lite försent och gjorde snabbt i ordning Federball(en häst,konsigt namn jag vet --> fjäderboll) När jag va framme vid hallen sa Heike att jag inte skulle rida honom utan Goa.Jaha så jag gick tillbaka och flickan som gör utbildning i stallet fixade Goa till mig.Mig gör det egentligen det samma vem jag rider men om Heike tycker det så är det väl så.Gick jätte bra med henne!
Hemma igen duschade jag och fixade mig.Pappa körde mig till Blieskastel.Där va det en konsert med 4 olika band.Det första missade jag fratt jag inte kunde komma så tidigt.Jag va där med Jana,Vanessa,Selina,Justus,Yannick och så va det flera av min skola också.Tredje bandet va "Die Notärtze".Julian,en kompis till oss är basist´och det va därför vi komm.Dom spelar låtar av ett tysk band som heter "Die Ärzte" och det är därför dom heter "Die NOTärzte".I alla fall är dom jätte duktiga och vi va jue värsta groupies ;D Trevligt kväll va det!

Hemma va det också party eftersom Selma och Vera gjörde en Överraskingsfest till en kompis.


Lördag
Vaknade klockan 12 och åt frukost.Va hemma lite och fixade grejer.Sen sprang jag till Julie och vi gick till golfbanan för att åka pulka.Det är så himmla roligt :D Vi skrattade en massa.
Men det va kanske bara en halvtimme fratt jag skulle göra i ordning mig till Lucca's födelsedagsfest.Där va jag tilla klockan kvart i 11.


Söndag
Idag sov jag tills klockan 11 eller så och åt frukost,det va bara en apelsin fratt vi det blev mat hos Omi klockan 1.Försökte  göra Choklad pastiller men det lyckades jag inte med så bra.Ska försöka nästa helg igen ;)
I eftermiddag städade jag mitt rum,det såg väldigt stökigt ut^^Men nu är allt i ordning igen.
Pluggade lite spanska och ja gjorde inget speciellt annars...Nu blir det te och chilla framför TVn med Pappa och Vera.


Bye Esthi


I sommras:Jag,Vera och Inez ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback