urbant besök och urban ears

 
Veckan som gâtt har känts bâde lugn men var ocksâ fylld av aktiviteter. Skälet till det är kanske att skolan inte börjat pâ riktigt, förutom nâgra introduktionsmöten. Men jag har lärt känna nytt folk bâde pâ kursen och pâ humanistiska sektionens inspark. Jag har varit pâ speeddating och pâ studentpub, där jag träffade den smâtt pâverkade kârordföranden som jag lovade att göra nâgot ât jämställdhetsarbetet vid universitetet. Han kanske har glömt att vi pratade vid det här laget, men jag tänker ta ât mig att fâ ihop ett gäng som vill jobba med det.
 
I helgen kom moster E pâ besök ända frân storstan och fick njuta av det "götta" vädret. Vi gjorde inget särskilt men satt mest och pratade, och igâr kväll ât vi fin fiskmiddag hemma med syssling A.
När E hade âkt idag drog jag iväg och köpte dessa hörlurar som jag har gâtt runt och kollat och tänkt pâ ett tag, sâ nu slog jag till. Är mycket nöjd med köpet!
 
Imorgon är det första föreläsningen och det första seminariet. Veckan kommer dessutom bjuda pâ fler inspark-aktiviteter med avsutande sittning pâ lördag.
 
/Selma

Kommentarer
Gås säger:

Hähähä berätta inte för göteborgarna att du kallar Sthlm för "storstan" :P

2014-09-08 | 08:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback