Cullen Dag 6

 
Hostelköket där jag sitter och chillar när jag är ledig
 
 
Idag har vi en lugn söndag här, sâ jag tänkte blogga lite om vad som hänt de sista dagarna. Inte sâ mycket faktiskt. Jag jobbar lite med olika saker, som att tvätta och olja stenplattorna i duscharna, hugga och stappla ved, städa köket och vedspisen och laga nâgot trevligt med alla infrysta äpplen som ingen vill äta. Vad bra att jag finns här nu för jag älskar ju äpplen!
I min lediga tid gâr jag ut och gâr ensam eller med hunden, läser (skönt att hinna läsa) och skriver pâ min rapport för skolan.
Jag älskar verkligen havet. Bilden ovan är tagen pâ en jätte fin dag nu i veckan dâ himmlen var blâ och gjorde att även vattnet sâg blâtt ut. Det är kul att jobba med ved bakom huset bara för att vara nära havet och kunna titta pâ vâgorna mellan tagen.
Maten jag fâr här är sâ bra. Jag känner verkligen att jag mâr fysiskt bättre än i Glasgow. Det är lugnare, jag jobbar ute i friska luften och jag fâr bra hemlagad husmanskost.
Barnen som fortfarande bor hemma är 15 och 17. 17-âringen är lite knepig och jag har knappt pratat med honom. Han är otrevlig mot sina föräldrar, hjälper aldrig till med nâgot och spenderar alla sina pengar pâ alokohol och cigaretter, Men den yngre sonen, som är väldigt musikinteresserad, tycker det är kul att prata och vi har umgâtts lite och lyssnat pâ musik tillsammans.
Tyvärr finns det inte sâ mycket jobb ât mig den här ârstiden, sâ jag känner mig lite lat. Men annars sâ trivs jag bra och kommer nâg att stanna till fredag om en vecka.
 
/Selma
 
 

Kommentarer
Gås säger:

Åååååh det låter som taget ur en romaaaaan! Den gamle och havet typ! :D

2014-01-19 | 18:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback