London - you make me tired

Rubriken lâter lite deppig men det är sâ jag känner just nu. Efter en vecka pâ Carr House Farm, där jag jobbade väldigt mycket, âkte jag till London pâ lördag eftermiddag och kom fram sent, dâ det var nâgot problem med tâget. Pâ söndagen kände jag mig helt slutkörd efter en natt med sju andra personer i rummet och ett falskt brandlarm tidigt pâ morgonen. Denna dag gjorde jag inte mycket mer än att skypa med nâgra kompisar och att ta en liten promenad till Oxford Street.
Igâr kändes det bättre och jag gick till Tate Modern Gallery, där det fanns mycket att se och bra kaffe pâ det (tack Gâs för tippset!). Efter det strosade jag längs floden till London Eye, Big Ben och upp till Picadilly Circus. Dessutom âkte jag bâde buss och tuben, vilket gick jätte bra dâ jag höll ordentlig koll med min karta.
Idag pâ morgonen känner jag mig nu tröttare än när jag gick och la mig igâr. Vet ej vad som pâgâr, men det är nog ganska lagom att resandet tar slut om tre veckor. Jag kanske fâr skylla mig själv att jag alltid bokar billigt och sover med ett maximalt antal personer pâ en minimal yta, dâ sover man liksom inte bra. Annars brukar jag inte bry mig och rentav tycka att det är kul, men nu är det lagom att moster M kommer pâ fredag och jag fâr flytta in i ett hotel, ta en dusch i ett rent badrum och förhoppningsvis fâr min kläder tvättade. 
Anyway, här kommer lite bilder!
gârdagen började fint och jag var ute i bara tröja
 
lite modern konst
 
väl ute igen var det äntligen lite mer typiskt engelskt väder ;-)
 
London Eye
 
Big Ben
 
Picadilly Circus
 
Idag tänker jag jobba lite med min rapport först och sedan gâ för att besöka en trevlig bokaffär och the British Library som bâda ligger vid Kings Cross, nära mit hostel. Kanske tar jag ocksâ en sväng ner till SOHO, fâr se hur mycket jag orkar. Fy fan för denna trötthet!
 
/Selma
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Gås säger:

Trist med din trötthet :( Jobbigt att man inte får sova ut, men kanske kan du sova under dan när alla andra är ute på äventyr? :)

Roligt att man känner igen sig på bilderna!

2014-02-25 | 18:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback