jobba med genus?

 
 
Jag har funderat pâ vad jag ska göra i vâr efter min tid i Skottland och kom fram till att det vore kul att prao inom genusomrâdet. Dessutom kan det vara bra att ha gjort ett prao för att höja chanserna för att komma in i ett genusprogram. Genusfrâgor är det jag drömer om att jobba med i framtiden och jag vet att det finns jobb och det kommer allt fler, t.ex. inom företag som anlitar folk att hjälpa dem med jämställdhet bâde inom genus och etnicitet.
Men ändâ känns det svârt att veta var jag ska ansöka. Moster E är engagerad inom organisationen "kvinna till kvinna" som jobbar med kvinnofrâgor och jämställdhet, sâ hon tipsade mig att ansöka där. Är det nâgon som har idéer vart jag kan ansöka annars? Vill helst prao i Stockholm/Uppsala omrâdet, men tipsa gärna helt generellt.
/Selma

Kommentarer
Karin säger:

Önskar jag visste... Vore jättespännande!

2013-10-08 | 14:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback