WWOOF i Skottland

 
Mina planer om att wwoofa i Skottland i januari och februari har börjat ta form. Trots att dessa mânader inte är sâ bra för att hitta gârdar, för att det inte finnns lika mycket jobb som pâ vâren och sommaren, har jag redan hittat tvâ. I januari ska jag jobba pâ ett hostel i norra delen av landet i tre mânader. Det ligger vid kusten och har även en stor trädgârd, som det inte händer sâ mycket i pâ vintern. Därför kommer jag nâg mest att jobba inomhus med att ta hand om gäster och laga mat. De frâgade mig om jag är bra pâ att laga mat, och jag svarade helt enkelt att jag kan laga mat. Tänkte lite skuldmedvetet pâ Vera och Âsa som verkligen är duktiga pâ att laga mat och även tycker det är kul. Jag gillar ju mest att äta mat, men jag KAN laga mat om det behövs. Det kommer även att vara en amerikansk tjej där som är i min âlder. Det är kul, dâ kan vi hitta pâ saker tillsammans när vi är lediga. 
Här kommer en länk till hostlets (heter det sâ?) hemsida: http://cullenharbourholidays.com/
 
 
De första tvâ veckorna i februari kommer jag att jobba pâ en gârd som ligger vid Loch Lomond och är väldigt nära Glasgow. De hade mjölkkor, men har nu slutat med det och har bara köttdjur. Den gârden ville gärna att jag stannar i fyra veckor. Men jag vill absolut âka ner lite till England för att besöka nâgra städer (Bath<3), och dessutom har jag tvâ kompisgäng som kanske ska hälsa pâ i februari. Även till denna gârd fâr ni en länk:   http://portnellanfarm.co.uk/
 
Jag är jätte glad att jag redan hittat mina ställen att âka till. Ser verkligen fram emot det.
/Selma
 

Kommentarer
Vera säger:

Nice!!!!

2013-11-14 | 11:46:45
Gås säger:

Nämen håååhååå va du smickrar mig nu ;)

När blir du klar i skottand då? Att wwoffa i tre månader är ju mkt mer än du ursprungligen planerat va?

2013-11-14 | 12:45:22
Selma säger:

Jag ska wwoofa i tvâ mânader och sen ska jag resa lite. kommer hem i mitten pâ mars

2013-11-14 | 18:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback