mysig och regnig eftermiddag

Idag spenderade jag eftermiddagen med att vara riktig kulturell. Min kompis Clara (som vid detta lag är bekant) och jag gick först till en utställning som var del av festivalen Glasgay, som erbjuder konserter, komedi, teater, bio och utställningar som hyllar gaykulturen. Den utställningen vi besökte bestod bara av ett rum, men den var väldigt interessant. Vi pratade med killen som var där och släppte in oss. Han undrade om vi gillade Glasgow och jag svarade att det bar jätte trevligt, förutom vädret. Dâ invände han att det är ocksâ det som är del av Glasgows charm och gör staden mysig. Efter mânga tillfällen med vâta fötter var jag lite skeptisk där.
Sen gick vi ut i regnet igen och in i moderna musset som ligger runt hörnet. Själva byggnaden är värd att se.
 
fint med ett täcke av smâ ljus
 
Mittemot museet hittade vi denna underbara secondhandaffären med böcker och musik. Bland annat fanns det en fin box med tre Jane Austen böcker som skulle se underbar ut i bokhyllan. Men jag övertalade mig själv att jag faktiskt har böckerna redan och inte kommer att kunna frakta hem dem. 
 
Efter det drog vi till "The Butterfly and the Pig" som jag blev tipsad om tidigare
mycket te att välja pâ
 
fin tekopp som används att ha ljus i
 
Försökte fânga atmosfären, men min kamera funkar inte sâ bra när det är mörkt. Dock kan jag säga att det var jätte mysigt.
 
Fler fina koppar
 
Vi tog Chai te
 
Jag beställde târta med äpple och kanel
 
och Clara tog choklad târta.
 
Utanför fortsatte det att regna och mörkna mer och mer. Och killen pâ utställningen kanske har lite rätt ändâ, det var riktigt mysigt.
 
/Selma
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Esther säger:

Och ich vermisse Tee trinken und Kuchen essen während es draußen regnet :D
Aber hier haben wir das auch so, nur leider fehlen die schönen Cafes :(

2013-11-03 | 19:30:48
Bloggadress: http://jacobsisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback