genus och sânt

Igâr pratade jag med en kompis som är övertygad om att tjejer och killar bara är olika och tycker det är dâligt av mig att inte ändra min âsikt utan hâlla fast vid den. Jag tror att tjejer och killar är olika av kulturella, men inte av naturliga skäl.
Jag blir sâ upprörd inombords och vet inte hur jag ska tackla det när jag hör sânt. Folk fâr alltid mig att känna mig konstig som har avvikande âsikter som ingen NORMAL människa har. Jag vill lära mig att argumentera utan att en massa känslor väller upp. Men än sâ länge är det svârt.
Genusfrâgor är viktiga, superaktuella och angâr alla. Mânga tror att det bara är en HBT grej, men det är det inte.
 
/Selma

Kommentarer
Gås säger:

Jag kan också bli ledsen på alla idioter där ute som helt öppet är antifeminister och helt ärligt tycker att kvinnor ska vara nätta, söta och framförallt tysta. Man blir inte så sugen på att diskutera om alla blir arga på en när man säger sin åsikt. MEN, då tänker jag på de kvinnor som förr i tiden demonstrerade för att vi skulle få kvinnlig rösträtt osv. På den tiden uppfattades deras åsikter som helt radikala om dom blev stämplade som bitterfittor för något som idag tar för givet.

Så man kan ju tänka att man om 20-30 år kommer se tillbaks och tänka att "huuu hur kunde vi va leva i ett sånt förtäskigt patriarkat"???

Så jag säger, gnabba på! Och sluta umgås med idioter som hatar kvinnor slash tycker att kvinnor inte ska få göra allt som männen får :D

Ta ingen skit Selma! Och kom ihåg att du har ett fan, din Gås :) <3

2013-03-21 | 20:10:56
Gås säger:

Kolla på dessa youtubevideor!!! Mkt intressant!

Börja med denna: https://www.youtube.com/watch?v=GZAxwsg9J9Q

Sen denna: https://www.youtube.com/watch?v=X6p5AZp7r_Q

2013-03-21 | 20:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback