Första insatsen

Hade min första arbetsdag igår. Skulle egentligen ha jobbat på en restaurang här i Mainz men 2 timmar innan ringde de och frågade om jag istället kunde komma till ett hotel i Wiesbaden. Okej, tänkte jag, varför inte. Så jag hätsade iväg dit. När jag hade jobbat i ca. en timme kom det plötsligt någon och sa att jag var fel där och att min agentur just hade ringt att det var ett misstag. Jag skulle ha kommit till ett annat hotel!
Så jag spurtade vidare, det var lyckligtvis inte långt bort. Eftersom de inte hade tid att introducera mig i mina uppgifter och jag är helt oerfaren, blev jag indelad att städa upp konferansrummen med en annan tjej. Därefter fick jag polera bestick och torka bord.
Allt i allt var det ganska bra sen. Det var en annan kille där från min agentur som jag kunde prata med och chefen skrev upp en halvtimme längre åt oss.
Ikväll är min nästa insats. Det blir här i Mainz och jag hoppas att det också förblir så.
Vera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback