Vera in Mainz Part I

Wohoo, der erste Schritt ist getan: Ich bin heute in mein Zimmer im Wohnheim Hechtsheim eingezogen. Selma hatte mich begleitet und ich hatte fast einen Nervenzusammenbruch uaf der Fahrt, weil kurz vor dem Ziel eine Baustelle im Weg war und der Navi dadurch total durcheinander wurde. Somit kamen wir eben eine halbe Stunde später als geplant an. Im Nachhinein aber nicht schlimm. Das Zimmer sieht gut aus, eine Mitbewohnerin meiner 3er-WG habe ich bereits kennengelernt und sie hat in der letzten Woche, die sie schon dort war soe einiges in Erfahrung gebracht. Damit habe ich eine super Anlaufstelle für alle organisatorischen Fragen :)
Lange blieben wir nicht, hatte auch nicht gerade viel zum Auspacken und die Heimfahrt verlief dann ohne Komplikationen.

Första steget är avklarad: Jag har nu flyttat in i min studentlägenhet och redan lärt känna en av de 2 tjejerna jag kommer att dela den med. Hon har redan bott där i ca. en vecka och kunde informera mig om mycket jag behöver veta. Den andra tjejen är en utbytesstudent från Taiwan(om jag minns rätt), men henne såg jag tyvärr inte till.
Nu är jag hemma igen och har slappnat av igen efter den hemska färden dit. Jag var supernervös och sen var avfarten avspärrad så att jag körde runt i en extra halvtimme tills vi äntligen kom fram.



Vera



Köket, vi kommer att skaffa en hylla till och ett ordentligt bord med stolar




Selma vid skrivbordet



Det kommer att bli så fint ( när jag är klar)



Kommentarer
Gås säger:

Ser fram emot att få komma på besök :)

2010-10-13 | 13:34:03
Bloggadress: http://edsvikenf.blogg.se/
Vera säger:

Du är varmt välkommen :) Vi har till och med en extra madrass!

2010-10-13 | 15:42:36
Bloggadress: http://http://jacobsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback