Auf dem Frankfurter Weihnachtsmarkt



Vy över julmarknaden i Frankfurt

Igår besökte vi julmarknaden i Frankfurt. Efter att ha sett marknaden i Mainz (flera gånger) och Wiesbaden som ju ligger direkt på andra sidan av Rhein kom vi på att Frankfurt inte heller ligger så långt borta och bestämde oss för att ta oss dit.

Jag måste erkänna att jag aldrig riktigt har sett Frankfurt så det var på tiden att åka dit nu.
Vad vi dock inte tänkte på innan var att det igår var sista lördagen innan jul och alla såklart var ute och julhandlade... Affärerna var smockfulla och det blev inte bättre på julmarknaden. Fördelen med detta är dock att det blir lite varmare med så mycket folk omkring.
Kalla fötter fick jag ändå efter en tid och en kopp Glühwein hjälpte tyvärr inte mycket.
Jag var glad när alla stånd stängde klockan nio och vi kunde ta oss hemåt igen.

Ikväll ska vi ha lite julfirande hemma hos Anja också med presentbyte, "Wichteln". Jag har just bakat en pepparkaka i min julgransbakform som nu äntligen fick använding innan julen är över.

Nu snöar det för fullt utanför mitt  fönster men av snöchaoset som verkar ske över hela Tyskland har jag inte märkt av någonting här. Vi har verkligen det perfekta klimatet här!

Vera

Kommentarer
Kitty säger:

- bra jobbat ;)

2010-12-19 | 15:40:18
Bloggadress: http://kittyscloset.blogg.se/
kurdisk muslimsk tjej <3 säger:

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

<3Godmorgon <3

<3Hoppas din dag blir underbar <3 <3 <3

<3KrAmSiSaR ; )

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2010-12-20 | 10:46:30
Bloggadress: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback