Yorkshire - Carr House Farm

Denna vecka är jag i Yorkshire. Jag bor hos ett paar som har Bed and Breakfast and hunduppfödning, därför har vi söta smâ valpar som springer runt.
Kvinnans son bor pâ gârden och jobbar där nästan själv, men det finns en Roman som kommer tvâ gânger i veckan och en pensionerad man som tycker det är kul med jordbruk och kommer en gâng varannan vecka. De har köttkor, fâr, grisar och fasaner. Jag jobbar mest pâ gârden med att fodra och strö in hos djuren och hjälper till med ved, odla söckerbetor till fâren och vaccinera djur.
Jag trivs jätte bra. Det är varmt inomhus och även fint väder med blâ himmel och sol utomhus nästan hela tiden. Dessutom är jobben roliga för att de oftast inkluderar djuren och jag lär mig mycket av sonen, som är väldigt trevlig och mer än gärna pratar pâ och besvarar alla mina frâgar.
Sâ det är lite synd att jag bara stannar till pâ lördag dâ det bär av till London!
 
huset jag bor i
 
 
min väg till jobbet dit jag cyklar varje dag
 
 
 
 
En riktig Yorkshirepudding. Jag har lärt mig att man traditionellt äter den innan maten sâ att man inte äter sâ mycket kött senare. Jag var nästan mätt efter den, och min host-mamma förstâr inte att jag äter sâ lite och är rädd att jag svälter (hon lägger alltid upp enorma mängder pâ tallriken, typ dubbelt sâ mycket som jag orkar äta;-)
 
lilla puppy som bor inomhus för att den behöver lite extra omsorg
 
 
 
 
 
 
 
 
/Selma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback