British Library - utställning om Jane Austen´s tid

 
Fina upplagor av Jane Austen´s romaner och andra böcker med Jane Austen tema. Det var verkligen svârt att motstâ.
 
Efter en behövande förmiddag där jag bara var pâ hostelet gick jag till The British Library som bara ligger en kort promenad ifrân. Jag trodde att det bara skulle bli ett kort besök där jag tittar lite pâ böcker och byggnaden - men icke. Detta bibliotek har flera utställningar, ett café, en restaurang, läs- och workshopsalar och en stor butik med böcker, vykort och prylar som matchar den aktuella utställningen. Det är gigantisk och det var jätte mycket folk där för att jobba, plugga och titta pâ utställningarna.
Jag gick pâ utställningen om den georgianska tiden i England, som är den tiden dâ Jane Austen levde och skrev. Som den expert jag är sâ visste jag redan väldigt mycket men lärde mig ocksâ nytt. Utställningen fokuserade pâ livsstilen som kom inom medelklassen, dvs. interesset för stil, kultur och nöjen, och var en början pâ det moderna England. En mycket välgjord och fin utställning, sâ jag stannade länge och hann inte âka in till stan. Det gör jag imorgon!
 
/Selma
 
 

Kommentarer
Gås säger:

Haha "in till stan"... Det bor lika många människor i london som i Sverige...

2014-02-25 | 22:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback