hembakat bröd

 
Efter att i nâgra veckor ha ätit brödet som finna att köpa här, bestämde jag mig för att börja baka eget istället. Det mesta som säljs här är vitt och svampigt. Hittade ett valnötsbröd för ett tag sedan, men det smakar ocksâ ganska trâkigt. Därför köpte jag fullkornsmjöl, linfrön och jäst och resultatet ser ni pâ bilden. Jag är väldigt nöjd med mitt bröd och kommer att fortsätta baka istället för att köpa.
Saknar även knäckebröd. Det finns inte nâgot i den stilen i affärerna. Kanske Vera och Esther kan ta med sej ett eller tvâ packet till mig när det hälsar pâ!
 
/Selma
 
 

Kommentarer
Gås säger:

Lite skryt och något som du redan visste men: det finns knäckebröd här! :D:D:D

2013-10-06 | 19:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback