helg i Edinburgh

Första adventshelgen spenderades i Edinburgh för att träffa vänner och besöka julmarknaden som sägs vara väldigt bra. Det fanns flera marknader runt om i stan. Pâ lördagen började vi med "German Christmas Market". De sâlde tyskt öl, bröd och pretzels, Glühwein och tom Haribo. Dock var allt väldigt dyrt, sâ jag väntar med tyskt bröd tills jag kommer hem.
 
Gud vad roligt att de säljer grejer frân EDEKA pâ en julmarknad. Men folk köper pâ, trots de dyra priserna.
 
 
 
Min patriotism gör att jag föredrar Glasgow, men Edinburgh är väldigt vackert.
 
Söndagen började med Scottish Breakfast, som jag inte provat förut. Men det blev den vegetariska varianten för min del, orkar inte med sâ mycket kött pâ morgonen.
 
fint ställe med kaklade väggar
 
 
Ingenting jag kan äta varje dag, men supergott var det.
 
Pâ eftermiddagen provade jag en annan skotsk specialité: deep fried mars bar, alltsâ friterad chokladkaka. Helt sjuk idé egentligen. Men det var kul att testa och smakade rikigt bra.
 
/Selma
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Gås säger:

Haha vadå 3 euro för ett paket kakor är ju inte så mycket? Det är ju inte svinbilligt precis men om man betänker att de ger ett nostalgiskt värde för stackars Edinburghtyskar när de äter dom så är det väldigt överkomligt!

Haha Selma du borde slappna av lite på pengafronten, ibland får man njuta av lite lyx :)

2013-12-02 | 17:21:27
Lil' säger:

Edddiiiiiiinnnburgh :')

2013-12-06 | 20:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback