Women´s library

 
Idag gick jag till women´s library för att kolla in deras böcker och se vad de annars har att erbjuda. Sâ fort jag klev in i biblioteket kom en kvinna fram och rabblade upp allt som kommer att hända den närmaste tiden, gav mig en bunt broschyrer och visade var jag kunde fâ gratis kaffe och te. Sedan tittade jag pâ böckerna och lânade med mig tvâ hem. Det är helt fantastiskt hur mycket som händer i staden och pâ universitetet. Det finns en society för nästan allting pâ universitetet (det finns en ostförening, bara en sân sak). Hittills har jag gâtt med i international society som bla. erbjuder helgturer runt om i landet och German-English society. Det verkar kanske konstigt att jag gâtt med där, men en kompis till mig gick med när hon var i Glasgow och har nu grundat en i Saarbrücken. Hon vill gärna starta ett utbyte och jag kanske kan hjälpa till med det.
En annan viktig sak jag har gjort idag är att köpa ett glas till Joana´s french press för att äntligen fâ i mig lite ordentligt kaffe och inte bara pulverkaffe. Dock fanns inte glaset i exakt rätt storlek, men det funkar...
 
 
/Selma
 

Kommentarer
Karin säger:

Ostförening, HAHAHA

2013-09-19 | 08:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback