tv-intervju och föredrag

 
I förra veckan hände det mycket. Pâ mândagen blev jag intervjuad och filmad för lokal tv, bâde pâ Gustavsburg i Jägersburg och hemma pâ Feilbacherhof. Aneldningen är att Gustavsburg är ritad av en svensk arkitekt och Feilbacherhof har ju ocksâ svensk anknytning, pâ sätt och vis.
Pâ onsdagen höll jag mitt föredrag om Sverige, där jag berättade om Melodifestivalen och Eurovisions betydelse (tack gâsen), jämnställdhet, politiken, systembolaget, literaturen, midsommar och fika bl.a.. Det var kul och jag fick mycket beröm.
Pâ torsdagen mötes vi nâgra stycken hos en kompis till min faster för att kolla pâ mitt tv bidrag (har inte tv själv). Jag lyckades inte hitta klippet pâ nätet men här är i alla fall en bild och lite text om intervjun.
 
http://www.sr-online.de/sronline/sr_fernsehen/sendungen_a_-_z/mag_s/20130516_mags100~_seite-2.html
 
/Selma
 

Kommentarer
Karin säger:

Kul, grattis! Haha, jaa, was ist egentligen los med pippiland?

2013-05-20 | 21:41:03
Vera säger:

Hab den Link gefunden aber finde deinen Beitrag darin nicht...http://sr-mediathek.sr-online.de/index.php?seite=7&id=18473

2013-05-20 | 22:05:01
Esther säger:

der war ganz zum Schluss noch nach dem Abspann aber leider ist das nicht mehr drin.

2013-05-21 | 21:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback