genuspraktiker ska jag bli

 
 
 
Fast jag precis lämnat in min kandidatexamen och ska dra till Glasgow om mindre än tvâ veckor, är jag redan inne pâ att planera min master, som jag förhoppningsvis kommer att gâ i Sverige. Som de flesta vet, vill jag plugga genusvetenskap för att sedan jobba praktiskt med det inom företag, organisation eller liknande. Stockholm och Uppsala har jag kollat upp för länge sedan och de har ett interessant utbud. Men NU har jag faktikst hitta det perfekta programet i Göteborg som heter "Genuspraktiker" och mycket riktigt syftar till folk som vill jobba praktiskt med det i fortsättningen. De flesta andra program är ocksâ jätte interessanta men tyvärr väldigt teoretiska. En annan fördel med Göteborg är att deras urval grundar sig pâ kandidatuppsatsen som mâste ha genusinriktning och i bästa fall är skriven pâ svenska, danska, norska eller engelska, sâ vilken tur att min uppsats är pâ engelska och inte tyska (andra universitet har behörighet om 60 eller 90 hp i genusvetenskap, vilket jag inte har). Sâ nu är det bara att hâlla tummarna för att jag fâr bra betyg pâ uppsatsen.
/Selma

Kommentarer
Gås säger:

Jaaaa! Kul :)

2013-08-26 | 12:28:00
Esther säger:

perfecto :)

2013-08-26 | 17:03:53
Bloggadress: http://jacobsisters.blogg.se
Karin säger:

Wowowow!

2013-08-26 | 19:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback