voltige

Kom just hem från stallet där jag rider. De saarländska voltigemästerskapet håller på där idag och imorgon. Jag hjälpte med fösällningen av kaffe och kaka. Plötsligt hör jag låten "Snälla bli min igen" från Veronica Maggio, en flicka använde det när hon gjorde sin övning på hästen. Blev lite förvånad, att det finns nåra som känner den här i Tskland liksom?!
Det va iaf roligt att se voltige, har ju också hållit på med det innan jag började rida, typ när jag va 6/7 år gammal.
Ikväll ska Mamma och jag till en hästgala i Zweibrücken, så mycket hästar va det idag!

För er som inte vet vad voltige är: det är när man gör gymnastik på hästen.





                                                                                  Esther

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback