En kväll i svensk anda

Efter svenska gudtjänsten i söndags blev jag bjuden att delta i au-pair/ungdomsmötena som arrangeras av Svenska Kyrkan i Frankfurt, eftersom jag nu bor så pass nära.
Ikväll träffades vi alltså, det var mässa innan, då vi sjöng mest och sedan åt vi tillsammans, lärde känna varann och planerade inför kommande möten.
Jag kan inte påstå att jag är särskilt troende men jag tycker det är underbart att kyrkan är en plats där man är välkommen och träffar andra. Det var också det som jag tyckte om så mycket i judiska församlingar, den där samhörigheten och att man inte bara gick hem efter gudtjänsten utan stannade och pratade och kanske hade en liten tillställning efteråt.
Det var några svenska au-pairer där, två föredetta-au-pairer som hade stannat i Frankfurt, en kille som är halvsvensk och uppvuxen i Tyskland precis som jag och tre tyska tjejer som har varit i Sverige och lärt sig svenska.
Det var en rolig kväll och jag ser fram emot nästa gång!
Vera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback