Nyamko Sabuni...



... är jämnställdhetsminister och biträdande utbildningsminister och tillhör Folkpartiet.
Hon var på redaktionen idag och fikade med ledarredaktionen. Det var väldigt interessant att höra vilka frågor hon jobbar med. Jag kände igen mycket som också är aktuellt i Tyskland.
I fokus står just nu jämnställdhet för kvinnor och män i jobbet, könskvoten i styrelser har debatterats, kvinnomisshandel samt chanser för flyktingbarn att få en bra utbildning.

Dessutom har en liten artikel publicerats där jag har skrivit om plagiatskandalen kring den tyske försvarsministern zu Guttenberg. Han har avgått i tisdags, dock utan att erkänna sitt misstag.
Nästa vecka ska jag skriva en större ledare om den politiska situationen i tyskland just nu som påverkats just av denna skandal.

Det har gått lite upp och ner denna första vecka på UNT men jag har varit med om mycket och känner att jag har lärt mej en hel del. Jag ser fram emot nästa vecka:-)

//Selma


Kommentarer
Karin säger:

Klart du får träffa kändisar också (Ja, politiker räknas som kändisar)! Tror du UNT skulle vara nåt för mig? ;)

Måste läsa in mig på zu Guttenberg, hörde faktiskt om saken hela vägen over here!

2011-03-05 | 07:34:51
Bloggadress: http://kariniowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback