Missing Israel


Kibbutz surroundings


Jobbet kunde vara lite plågsamt ibland (framförallt när man fick börja klockan 4 på
morgonen) men alla älskade mig där och jag fick s
å mycket mer ledighet än alla andra
...och just det:gratis mjölk!


Tel Aviv i februari, vad jag längtar till denna värme just nu


Jerusalem, där jag tillbringade 3 helt underbara dagar med 3 personer som lyckligtvis
r
åkade vara där samtidigt


Charles och jag hälsade på Amanda i hennes nya Kibbutz Yahel mitt i öknen


Jag saknar att få så mycket avocado jag vill varje dag från "the avocadoman" Greg


Nu är det snart ett år sen jag kom till Israel, mycket nervös och ingen aning om vad
som skulle vänta mig.
Och det blev den hittills bästa tiden i mitt liv. Jag lärde känna en ny kultur och fick många nya vänner. Det tråkiga är dock att jag inte vet när och om jag kommer att se dem igen...
Men att jag kommer att resa dit igen är helt klart! Några finns ju kvar, de som valde att stanna
i det heliga landet.


Vera

Kommentarer
Gås säger:

Underbart med kommenterade resefoton! Mer sånt här! :D

2011-01-12 | 17:54:01
Vera säger:

Mer än gärna :)

2011-01-12 | 21:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback