Vatikanen följer trenden

Läste just att det nu finns en bikt-app fär Iphone som heter confession. Det kan jag verkligen bara skratta åt.
Det där med att bikta är ändå så knäppt och att göra det via mobilen är totally crazy.
Dessutom är biktmethoden det enda moderniserade, homosexuella gärningar och användning av precentivmedel faller fortfarande under rubriken synda. Hur kan man fortfarande tänka på det viset???
Nåja, vi får väl hoppas att Gud hänger med i den nya tekniken så att bikterna verkligen når honom.
Vera

Kommentarer
Gås säger:

Ja jag har då aldrig förstått varför gud inte skulle tycka om människor som tycker om varandra, ju mer kärlek vi ger till varandra desto bättre right?

2011-02-13 | 17:00:30
Karin säger:

hahahaha, bikt-app! Vera, du skulle ha hört mitt acceptera-homosexualitet-tal i skolan för några veckor sen! Jag fick t.o.m. några hyperkristna att hålla med mig ;)

2011-02-14 | 23:27:15
Bloggadress: http://kariniowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback