Stockholm

Här kommer äntligen reserapporten från våran långhelg i Stockholm

Fredag



När vi hade vilat upp oss efter resan kom Marie och bjöd oss på lunch i ett mysigt café. Kvällen tillbringades
i lägenheten med kortspel.

Lördag







Under förmiddagen blev det shopping på Söder och efter detta gick vi ner till Slussen för att se Pride-paraden.
Dock måste jag säga att den inte var så bra som förra gången jag såg den och tyvärr så började det regna
också. Vi gick hem i förtid och jag lagade kötbullar.
På kvällen gick vi till debaser där Atlantis, en DJ-duo spelade.

Söndag


Regn hela dagen. Vi spelade kort och gick och såg Bridesmaides på bio. Very funny!

Måndag






Det var en lång dag. Vi började med Gamla stan och tog sedan färjan till Djurgården där vi gick till Junibacken.
Hade inte trott att det fortfarande är så roligt att gå dit! Framförallt sagotåget är ju underbart.
Efteråt blev det shopping i stan men vi blev snabbt trötta i benen.
Som avslutning på dagen blev vi bjudna på middag av Elsa. Det blev supergott grillat på Aya Sofya.

Tisdag



Sista dagen. Karin kom till Söder och vi tog en ordentlig sista shoppingrunda och njöt av några läckerheter
på Chokladfabriken. Jag tog ett choklad-krydd-te som jag genast inhandlade hos Cajsa Warg efteråt.
De enda bilderna vi har av den dagen är dessa från en orientalisk irednings-/secondhandaffär.

Tisdag



Avresa klockan 6 på morgonen. Otroligt smickrande bild, haha.


Vera





Kommentarer
Gås säger:

Kul att ni hade det bra :)

2011-08-16 | 22:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback