Selma goes writer!

gud vad jobbigt det är att börja läsa igen! jag har haft tvâ intensiva och lânga dagar ( till klockan 6) med massor av nya intryck.
jag har en massa läxor redan och flera böcker jag ska läsa.
inom mina studier ingâr det att jag läser alla böcker som stor pâ en läslista ( ca. 120 novels, short stories and poems) och sen är det prov pâ det om typ tvâ âr. Sâ nu ska jag börja med Virginia Woolfs " to the Lighthouse". wish me luck!!!



Dessutom gâr jag en kurs i japansk kultur där vi främst pratar om Haruki Murakami. Jag ska hâlla ett föredrag om hans bok "Kafka pâ stranden" och mâste hinna läsa den inom tvâ veckor. Vâr professor är frân Japan och en väldigt interessant kvinna. Hon pâminner lite om Tysen;-) (stavade jag rätt där?)



Last but not least: Jag gâr en kurs i kreativt skrivande och alla ska skriva en essay. Jag vet inte riktigt vad det är än, det fâr vi lära oss dem närmaste veckorna, men det är en text pâ 5-6 sidor över ett valfritt ämne, som ska innehâlla mânga egna tankar och synpunkter.
Jag är redan lite nervös för att läsa upp det innför hela gruppen, alla andra verkar har lite mera erfarenhet med skrivande.
Men, men, I´m there to improve myself.

Nu behöver jag er hjälp. Har ni nâgra ideer pâ vad jag ska skriva om. det mâste vara nâgonting jag tycker är superinteressant och kanske är lite personligt. Kanske nâtt som hat med sverige att göra? vad tycker ni? jag kommer inte pâ nâgot vettigt.

//Selma






Kommentarer
elsa säger:

du gillar ju musik -kanske nåt om det? eller om Pride and predjudice?? :)

nåt som du tycker är roligt ....!

2010-10-21 | 23:09:50
Gås säger:

Måste du köpa alla böcker eller kan du låna dom?

Vem är Tysen? :S

2010-10-22 | 13:17:34
Vera säger:

Det är han som Selma fick akkupunktur hos.

2010-10-23 | 21:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback