Våga prata



Okej, prata kan jag men det kan bli svårt ibland att uttrycka det man verkligen vill säga och komma med bra argument. Därför bestämde jag mig att delta i en rhetorikkurs på universitetet. Igår var första gången och vi var förutom kursledaren J. bara 3 deltagare. Ett plus är väl att det blir lättare att öppna sig för de andra. Men å andra sidan är mitt mål också att få övning i att tala inför en större publik.
J. kom alltså med förslaget att filma oss medans vi håller ett tal, det orsakar nämligen ofta samma nervösitet. Inte för mig, tack!!!! Fast det skulle nog hjälpa...
För att lära känna varann skulle vi i början skriva upp vad vi tror om de andras bakrund och vad de gör nu, som tex. familj, intressen, vad de hatar/gillar, vill göra i framtiden, osv.
De två andra trodde båda att jag var ensambarn, haha och att mitt mål i framtiden är att jobba för ett stort företag (att jag läser ekonomi visste de) och göra karriär.
Interessant att båda sa samma sak.
Just nu kan jag inte tänka mig än att jag kommer att få ut någonting ur kursen men jag fortsätter och ger det hela en chans. Det kan ju liksom inte bli sämre heller.

Vera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback