Obamas Halvsyster i Mainz



Für "CARE International" koordiniert Dr. Auma Obama, die Halbschwester des US-amerikanischen Präsidenten Barack Obama, die "Sport für Social Change Initiative", ein Programm, das Jugendlichen neue Perspektiven eröffnen soll. An der Johannes Gutenberg-Universität Mainz sprach die promovierte Germanistin mit dem Politikwissenschaftler Univ.-Prof. Dr. Jürgen Falter über ihre Studienzeit in Deutschland, ihre Hilfsprojekte für Kinder in Afrika, über globale Verantwortung und die Botschaft ihres Bruders, des US-Präsidenten Barack Obama.
(
http://www.uni-mainz.de/presse/41831.php)

Jag har Internet igen sen igår kväll, så nu blir det äntligen lite mer inlägg från min sida!
I måndags var Barack Obamas halvsyster på universitetet och pratade om hennes projekt "CARE International" som erbjuder sportaktiviteter för ungdomar och så ge dem nya perspektiv i livet.
Tyvärr hade jag en matheövning just då som jag inte ville missa men Julia som bor ihop med mig var där och hon tyckte att det var väldigt bra.
Själv hann jag bara lyssna på sista minuten av föredraget men det märktes av applåderna att det hade varit värt att se det.

Vera


Kommentarer
Karin säger:

woooow!

2010-12-17 | 07:41:03
Bloggadress: http://kariniowa.blogg.se/
Vera säger:

Kändisfaktor!!! ;)

2010-12-19 | 13:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback